Pomorskie Centrum Certyfikacji Sp. z o.o. to akredytowana jednostka certyfikująca systemy zarządzania zgodnie w zakresem akredytacji nr AC 177 upublicznionym na stronie internetowej PCA. Jednym z zakresów naszej akredytacji jest kod IAF 38 Zdrowie. Uprawnia nas to do przeprowadzania procesów certyfikacji w obszarze jakim jest opieka zdrowotna.
Wydawane przez nas Certyfikaty ISO spełniają wymagania stawiane przez NFZ.
Służba zdrowia jest obszarem bardzo wymagającym, dlatego wyznaczony do auditu personel to osoby doskonale znające specyfikę funkcjonowania jednostek ochrony zdrowia, czynne zawodowo pielęgniarki i/lub lekarze z wieloletnim doświadczeniem, diagności, pełnomocnicy ds systemów zarzadzania w szpitalach czy przychodniach, wieloletni auditorzy, których kompetencje potwierdzane są przez niezależną instytucję jaką jest Polskie Centrum Akredytacji w Warszawie.
Wśród naszych certyfikowanych Klientów z branży medycznej znajdują się m.in:
- szpitale wojewódzkie
- szpitale powiatowe
- przychodnie, centra medyczne, zakłady opieki zdrowotnej
- ośrodki medycyny paliatywnej i hospicyjnej oraz zakłady domowej opieki długoterminowej
- gabinety stomatologiczne
System zarządzania jakością ISO 9001 i zarządzania bezpieczeństwem informacji ISO 27001 to w ostatnich czasach najpopularniejsze systemy zarządzania wdrażane przez podmioty medyczne i poddawane certyfikacji przez uprawnione jednostki certyfikujące w placówkach medycznych.
Korzyści z wdrożenia systemu ISO w służbie zdrowia:
- Przyznawanie przez NFZ, w ramach procesu kontraktowania, dodatkowych punktów placówkom medycznym posiadającym certyfikat ISO 9001, ISO 27001
- Ukierunkowanie placówki medycznej na Klienta – Pacjenta – w celu uzyskania jego satysfakcji z oferowanych mu usług i sposobu ich realizacji.
Wdrożenie i poddanie certyfikacji Systemu Zarządzania Jakością ISO zgodnego z wymaganiami międzynarodowej normy ISO 9001 i ISO 27001 polega przede wszystkim na określeniu i późniejszym stosowaniu rozwiązań proceduralnych mających zapewnić odpowiedni i stały poziom jakości realizowanych usług medycznych. Jednostka, która wdrożyła i poddała się procesowi certyfikacji w niezależnej , akredytowanej jednostce certyfikującej, jednoznacznie pokazuje otoczeniu, że zwraca uwagę na szeroko rozumianą jakość usług na każdym z poziomów zarządzania – począwszy od szczebla strategicznego, skończywszy na operacyjnym. Dodatkowo posiadanie certyfikatu ISO 9001 i ISO 27001 obliguje jego właściciela do ciągłego doskonalenia swojej organizacji oraz świadczonych usług.