Deklaracja Polityki Jakości i Bezstronności
[ENG DOWNLOAD] Declaration of Quality and Impartiality Policy
Pomorskie Centrum Certyfikacji Sp. z o.o. jest jednostką certyfikującą systemy zarządzania organizacji, dostępną dla wszystkich wnioskodawców. Dostarczamy naszym Klientom usługi w zakresie niezależnej i bezstronnej oceny zgodności z przyjętymi standardami, by spełniać Ich oczekiwania. Aby realizować powyższe założenie przyjęliśmy następujące cele:
1. Przeprowadzanie procesów certyfikacji zgodnie z normą odniesienia, wymaganiami własnymi i wymaganiami prawnymi przez kompetentny personel na terenie kraju oraz poza jego granicami.
2. Ciągły rozwój i doskonalenie systemu zarządzania zgodnie z ewolucją norm, wymagań własnych i wymagań prawnych
3. Uwzględnianie podejścia opartego na ryzyku związanym z prowadzeniem certyfikacji w sposób kompetentny, spójny i bezstronny
4. Ciągłe doskonalenie systemu zarządzania
Cele te realizujemy poprzez:
- Zapewnienie bezstronności i poufności na wszystkich poziomach funkcjonowania naszej jednostki, zwłaszcza poufności informacji uzyskanych od Klientów.
- Profesjonalną obsługę naszych Klientów.
- Zachowanie przejrzystości systemu certyfikacji dzięki upublicznionej informacji o zasadach jego funkcjonowania.
- Wysoką etykę zawodową, odpowiedzialność i bezstronność personelu.
Prezes Pomorskiego Centrum Certyfikacji Sp. z o.o. zapewnia, że rozumie znaczenie bezstronności w prowadzonych procesach certyfikacji, zarządza konfliktami interesów oraz gwarantuje obiektywność w przeprowadzanych procesach oceny zgodności. Deklaruje w szczególności:
- działać bezstronnie i niezależnie jako strona trzecia,
- nie przeprowadzać procesów certyfikacji innych jednostek certyfikujących, a przede wszystkim certyfikacji systemu zarządzania jakością,
- nie oferować ani nie świadczyć usług konsultacyjnych w zakresie systemów zarządzania, w tym także auditów wewnętrznych,
- nie prowadzić szkoleń dedykowanych, które zagrażałyby postrzeganiu Pomorskiego Centrum Certyfikacji Sp. z o.o. jako organizacji niezależnej i bezstronnej,
- identyfikować i analizować potencjalne konflikty interesów oraz podejmować działania zmierzające do likwidacji lub minimalizacji zagrożeń,
- nie podejmować się certyfikacji w przypadku niedopuszczalnego zagrożenia dla bezstronności,
- personel jednostki certyfikującej jest profesjonalny, kompetentny, działa obiektywnie, niezależnie, nie ulega naciskom handlowym i finansowym,
- bezstronność działania personelu, w tym nie ocenianie własnej pracy oraz unikanie zagrożeń wynikających z familiarności,
- podejmować decyzje w procesach certyfikacji na podstawie obiektywnych dowodów,
- być odpowiedzialnym za bezstronność na wszystkich etapach prowadzonej działalności certyfikacyjnej,
- realizować procesy akredytowanej działalności transgranicznej w obszarze oceny zgodności, z zapewnieniem przestrzegania wymagań akredytacyjnych zawartych w obowiązujących dokumentach PCA oraz IAF a także zgodnie z przyjętymi zasadami, procedurami i polityką z uwzględnieniem specyfiki obszaru geograficznego kraju, kultury, w którym prowadzona jest działalność podlegająca certyfikacji,
- uwzględniać własne możliwości techniczne i kompetencje personelu do zapewnienia wymaganej wiedzy z uwzględnieniem znajomości języka i wymagań prawnych kraju, w którym prowadzona jest certyfikacja,
- prowadzić procesy certyfikacji transgranicznej w krajach, które uwzględnia aktualna polisa ubezpieczeniowa.
Deklarujemy bezstronność prowadzonej działalności w zakresie certyfikacji systemów zarządzania, odpowiedzialność, otwartość, zachowanie poufności oraz reagowanie na skargi.
Prezes
Anna Jasiak-Kujawska
Polityka Jakości i Bezstronności edycja 5 z dnia 24.02.2021r.